Automobily typu hatchback se za svou dlouhou kariéru vždy těšily velké oblibě u cílových zákazníků. Jedná se o malá kompaktní vozidla, která překvapí velkým vnitřním prostorem a zároveň svižností a variabilitou. Dík tomu se během let staly hatchbacky opěrným bodem nejedné automobilky a miláčky mnohých řidičů.


Citroen GS (1970) -Jedním z prvních zástupců opravdu kompaktních hatchbacků se stal model GS z roku 1970 od francouzské společnosti Citroen. Ve své době se jednalo o jeden z nejmodernějších vozů nižší střední třídy, který svým vzhledem koketoval s blízkou budoucností. Jeho moderní aerodynamické tvary si získaly srdce mnoha zákazníků. Tvary byly inspirované živočišnou říší. Nejdominantnější byla přední maska vozu. Ta díky poměrně velké přední mřížce chlazení motoru a velkým světlometům působil poměrně agresivně a hybridně.
Model GS by během své vrcholné éry, nejprodávanějším vozem automobilky. Celkový prodej dosáhl 1 896 742 kusů, které se prodaly během 16 let. Automobil disponoval také mnoha technickými novinkami, jako bylo například hydropneumatické odpružení.

Citroen GS

Alfa Romeo Alfasud (1970) – Toto vozidlo nabízelo svému majiteli velmi prostorný vnitřní prostor, moderní design a kvalitní zpracování. Automobil působil poměrně nenápadně, svými kvalitami se však mohl vyrovnat i kolegům z vyšších tříd. U tohoto modelu byl poprvé použit klasický štít Alfy Romeo, jak jsme na něj zvyklí i nyní. Automobil byl v pozdějších letech vyráběn i ve sportovní verzi a svým výkonem tak potěšil i milovníky rychlosti. Sportovní verze se od klasické lišil zvětšeným otvorem pro sání v přední masce, což vozu dodávalo agresivnější vzhled, který odpovídal i charakteru. Celý dojem pak podtrhla dvojice kulatých světlometů, které jasně prozrazovali totožnost tohoto vozidla.
Alfa Romeo Alfasud