Shon okolo rallye Dakar se opět pomalu, ale jistě, opět roztáčí na plné obrátky a automobilky odhalují jednotlivé speciály určené pro tento legendární závod. V posledních dnech nejvíce rozvířila vodu francouzská automobilka Peugeot, se svým modelem 2008 DKR.
Automobilka svůj speciál postupně odhaluje již od konce letošního března a jeho plnou podobu odhalila na dubnovém autosalónu v Pekingu. Evropská premiéra vozu proběhne poslední červnový víkend na tradičním festivalu rychlosti v Goodwoodu. Pro Peugeot tento model představuje návrat po pětadvaceti letech přímo do dění Dakarské rallye na jihoamerické pláně.
Zde by se měla prověřit specialita v podobě pohonu zadních kol a dvou jezdců, Španěla Carlose Sainze a Francouzkého jezdce Cyrila Esprese. Sainz má na svém kontě již jedno vítězství v této kategorii a Espres dokonce pět byť na motocyklu. I přesto se chce především učit a co nejvíce pomoci svému týmu.
Poslední start Peugeotu na Dakaru se odehrál v roce 1990 ještě v dobách, kdy jezdce spalovalo africké slunce. Peugeotu se v letech 1987-1990 velmi výrazně dařilo, protože tyto čtyři roky slavil pokaždé vítězství. Bylo to dáno také díky vozům. Tím v letech 87-88 byla ikonická 205 T16 Grand Raid, následovaná modelem 405 T16 Grand Raid.
V tomto ročníku spojil Peugeot své síly s Redbullem a i díky tomu jsou očekávání veliká. Největší otázkou při konstrukci vozu bylo, zda má jít o čtyřkolku či nikoliv. Nakonec zvítězila lepší manévrovatelnost a možnosti osazení větších kol. To co se skrývá pod kapotou je samozřejmě velkým tajemstvím a proto se s vámi o tuto informaci bohužel nemůžeme podělit.
Celkově však můžeme o vozu říci že je velmi kompaktní a díky zajímavě řešenému zavěšení kol a podvozku je schopno zdolávat veškeré překážky. Pro celý tým to bude zajisté veliká výzva. O tom jak to celé dopadne se budeme moci přesvědčit již příští rok.