O tom, že je Škoda Octavia RS pěkně svižný čertík vypuštěný z mladoboleslavské továrny na kvalitní vozy, není sporu. Samotné Ereso se vždy stávalo oblíbeným cílem všech amatérů, ale i specialistů na úpravu vozů. Nyní se však Ereso dočkalo tak brutální proměny, že by ho už asi nepoznala ani mamka Škoda.

Rumunský konstruktér vozů Bogdan Ghita Silviu si usmyslel, že jeho Ereso druhé generace, které už tehdy bylo dost značně upravené, zkrátka neposkytuje takový výkon, jaký by si představoval. A tak se zavřel se skupinou mechaniků do garáže a začal pracovat na Bimoto verzi, tedy verzi s dvěma agregáty výkonu. Celou Octavii do posledního šroubku rozebrali a začali nahrazovat díly. Ve výsledku je původní už jen karoserie celého vozu.

2
A výsledek? Pod přední kapotou vozu se nachází známý motor 2,0 TFSI který dával výkon 460 koní. Jenže tu samou jednotku najdeme i v zadní části vozu a ta tak při svém výkonu okolo 330 koní dohromady s první jednotkou produkovala výkon 800 koní. V minulém čase mluvíme z toho důvodu, že Bogdan šel ještě dál a celkový výkon automobilu navýšil na 1000 koní.

3
Jak vás už asi napadlo, tento výkon, společně s dalšími sportovními komponenty vozu, dělají z Eresa šílené monstrum, které dokonce dostalo poznávací značky a tak se může prohánět i po standardních silnicích. Jeho hlavním úkolem je však pořizování skalpů protivníků ve sprintech. Tato činnost mu podle odhadů musí jít skvěle, protože z nuly na sto je jeho zrychlení udáváno v čase 2,5 sekundy, což je rychlejší čas než má například Nissan GT-R.

4

O tom, na kolik celkové předělání Eresa v takovouto bestii přišlo se můžeme jen dohadovat. Jasné je však, že to musela být velká oběť jak finanční, tak i časová. Pokud však chcete mít Škodu Octavii RS, která to nandá i Japonskému rychlíku, musíte přinést pár obětí.