Česká automobilová značka Škoda se v posledních letech těší obrovskému rozkvětu. Její prodeje stoupají jak u nás, tak i v zahraničí a Škoda ve svém úsilí nepolevuje, ba naopak. Je si plně vědoma svého primárního postavení na českém trhu, kterého docílila díky modelům Octavia a Fabia.

První ze zmiňovaných již má svou třetí generaci, která se již v hojném počtu prohání po všech evropských silnicích. Příznivci Fábií však také nemusí dlouho čekat. Na připravovaný autosalón v Paříži si totiž Škoda přichystala odhalení třetí generace této české klasiky.

Škoda počítá s výrobou pětidvéřového hatchbacku i kombi, přičemž se spekuluje i o variantě sedan, u které však není nic jisté, zvláště pak vezmeme-li v potaz že Škoda produkuje i liftback Rapid.

 

Radost i zklamání

Bohužel Škoda prozradila také to, že se již nemáme těšit na sportovní verzi RS, ale bude se zaměřovat jen na opticky dravé Monte Carlo, které na tom však bude motorově stejně, jako klasické modely nové Fabie a to je podle nás docela škoda.

1

Konstrukce celého vozu bude stát na platformě PQ25, tedy stejné, na jaké staví i Volkswagen Polo. Samotnému Polu bude nová Fabia blízko i motorově a tak bychom se měli dočkat atmosférického tříválcového 1.0 MPI, přeplňovaného 1.0 TSI a nové generace turbodieselových tříválců 1.4 TDI.

2

Co se samotného designu automobilu týče ještě není nic jasné a Paříž tak pro nás bude něčím výjimečným. Podle našich odhadů však bude mít o něco více ostřeji řezané rysy než její předchůdkyně a možná zde bude i lehký odkaz na třetí generaci Octavie. To všechno jsou však jen spekulace, které potvrdí, či vyvrátí, již zmiňovaný autosalón.

3

Nám tedy nyní nezbývá nic jiného než čekat a doufat, že se i třetí generace modelu Fabia zapíše do českých automobilových dějin, tak jako předešlé verze vozu.