Model Volvo V40, a jeho odvozenina V40 CrossCountry se dočkají nových motorů. To vše v souvislosti s tím, že se chce automobilka u svých menších modelů zaměřit na cestu nižší spotřeby, a tak bude s těmito vozy nabízet čtyřválce s označením Drive-E, které jsou jedinečnou kombinací vysokého výkonu, a již zmíněné nízké spotřeby. A pokud máme být konkrétní, tak třeba u již v loňském roce představeného turbodieselu se ta kombinovaná drží na hodnotě 3,3 l/100 km. Jedná se o motor s označením D4, kdy byl v minulosti používán pětiválec, a to o výkonu 130 kW, který v souvislosti s touto změnou vyrostl na 140 kW.
Změna válců samozřejmě postihla i benzinovou verzi T5, které sice výkon sníží, ale nijak rapidně, a to pouze o 7 kW, na rovných 180. Rapidně však sníží i svou spotřebu, která v původní verzi činila 7,9 l/ 100 km, a u současného čtyřválce bude o více než 2 litry nižší, jelikož bude činit pouze 5,8 l/100 km. A podobných změn v motorizacích by se postupně měli dočkat všechny další modely, a to kromě vozu kromě XC90. U této verze se počká až na představení nového modelu, který je již bude pod kapotou mít také.