Řekne-li se Hyundai, řada lidí si představí převážně cenově dostupné vozy pro širokou vrstvu lidí. Ty však nejsou to jediné, co chce tato automobilka svým zákazníkům nabídnout. Vrcholí totiž přípravy konceptu luxusního kupé, které ponese název i80. Cíl a klientela tohoto vozu je jednoduchá. Měl by se snažit konkurovat modelům, kterými jsou například Lexus SC430, nebo Mercedes CL, popřípadě i jiným značkám, které se chtějí ucházet o prvenství v této třídě.

O tom, že to Hyundai myslí skutečně vážně bychom se mohli na vlastní oči přesvědčit již v lednu roku 2014. V tu dobu se totiž v Detroitu koná známý autosalon, na který je naplánováno oficiální představení tohoto konceptu. Z informací automobilky vyplívá, že model půjde do výroby za každou cenu. I pokud budou reakce budoucích zákazníků i odborníků negativní. O tom, že by tento model mohl být kvůli tomu velmi ztrátový, nechce ani slyšet. Jeho hlavním lákadlem by však měla být hlavně cena a zaměření na americký trh. Zde by mohl mít velkou šanci na úspěch.

Již samotný tento krok však na mnoho lidí působí přinejmenším komicky. A to právě proto, jakými vozy se automobilka zabývá nyní a jaké chce na trh uvést. Z řad odborníků i široké veřejnosti se ozývá právě ten názor, že by měla zůstat u svých osvědčených vozů, a rozhodně se nehrnout do takové oblasti, ze které mají obavy i velmi úspěšné automobilky. Nakonec se však může ukázat, že to byl jeden z nejlepších nápadů a strategií, která automobilka realizovala. Třeba se za pár let stane naprostým gigantem, který bude plně pokrývat všechny třídy vozů – tedy od těch nejnižších, až po ty nejvyšší. Moc šancí tomu však nedáváme.

Na to, zda se tak skutečně stane, si budeme muset ještě dlouho dobu počkat. Jak již bylo řečeno, kupé i80 bude představeno teprve ve fázi konceptu a tak se dá předpokládat, že než se vůz dostane do sériové výroby, bude to trvat minimálně 3 – 4 roky. Mezitím však může přijít jakákoliv jiná automobilka s něčím novým, co tento nápad dokonale pohřbí. Pokud se tak nestane, nezbývá než s napětím sledovat, jak si tento model na celosvětovém trhu povede a čím se bude snažit přilákat případné kupující právě na svou stranu.