Frankfurtský autosalon běží na plné obrátky a svou premiéru si odbývá jeden model za druhým. Tím největším lákadlem ve stánku u BMW je mimo jiné i nová X3. V čem je jiná a v čem si zadá s větším dvojčetem X5?
Nová X3 je takovým starým známým, kterého však nikdo ještě neviděl. Má například již i český ceník, ovšem design vozu byl až doposud velkou neznámou. Ovšem Frankfurtský autosalon jí přinesl v plné své parádě a vůz se tak postavil vedle takových vozů jako 6 GT a M5. Design vozu nezachází do příliš velkých extrémů, i přesto je však změna patrná. Ovšem pokud proměnu porovnáme například s modelem X5, zjistíme, že tak radikální změna to není. A co se stane, když automobily porovnáme?
Novou X3 a X5 si zcela rozhodně nespletete. Zatímco nová X3 se dala spíše na dráhu fitness rýsování svých oblin, X5 se dala na tvrdě objemový trénink a je tak mnohem masivnější. X3 sice narostla do šířky i výšky a zbavila se kulatých mlhovek, i přesto se však jedná o menšího sourozence X5, který však dokáže pořádně kopat a dává to najevo i svých vzhledem. Blatníky dostaly nové průduchy a masivnější boční ledvinky.
K vůbec nejvýraznějším změnám došlo v interiéru, který se stal, více osobitějším a především modernějším. Zaujme především volně zabudovaný systém infotainmentu, zmizely klasické analogové budíky a na jejich místě se objevil klasický digitální štít. Najdeme zde například indukční nabíjení telefonů či mnohem, více propracovanější členění palubní desky, ve stylu SUV.
Kvalitou potěší také použité materiály uvnitř vozu, které odpovídají vyšší střední třídě. Pokud však interiér zkombinujete s nádhernou panoramatickou střechou, o zážitek máte postaráno. Ta však spadá již do příplatkového vybavení. Jediné co musíme nové X3 vytknout jsou zadní sedadla, která jsou stále stejnou lavicí, která příliš cestující v zadní části automobilu nepotěší.