Moment kdy se dostanete do ne zaviněné nehody je vždy velice nepříjemný ostatně jako každá jiná nehoda. Na první pohled by se mohlo zdát, ze tím ze jste přišli o svůj vůz bez zavinění, se vlastně nic neděje a vše se zaplatí. Ovšem to je omyl. Vše je totiž řešeno odborníky z pojišťovny osoby, která vás nabourala. V zájmu těchto likvidátorů není to, abyste byli zahrnutí dukáty a koupili si nový, ještě lepší automobil. Naopak chtějí svému zaměstnavateli ušetřit co nejvíce peněz a vám vyplatit jen to nejnutnější.
Pokud tedy mate automobil poškozený a nepojízdný, pak zavolejte na číslo na své zelené kartě a zajistěte odvoz do nejbližšího autorizovaného servisu. Zde proběhne oprava vašeho vozu. Která bude hrazena pojišťovnou. Ovšem pojišťovna se začne ohánět tím, že díly ve vašem vozu byly již ojeté a proto byste získáním nových dílů zbohatli. Proto se budete muset na částce spolupodílet a část opravy zaplatit ze svého.
Je zde však možnost, ze nehoda byla pro vás automobil natolik devastující, ze jeho stav bude vyhodnocen jako totální likvidace, tedy že oprava vozu by byla vyšší než jeho cena a tak nemá smysl jej opravovat. Možná si teď říkáte, skvěle pojišťovna mi zaplatí cenu vozu a je vystaráno, ovšem to není tak úplně pravdou. Cena vozu je stanovena na základě tabulek a ty jsou pro majitele vozu většinou nevýhodné.
Pojišťovnu například vůbec nezajímá počet najetých kilometrů. Většinou tak cena je mnohem nižší než reálná hodnota. Tím to však nekončí. Ani tuto odhadnutou částku od pojišťovny nedostanete. Porad je tu totiž vrak, kterého jste stále majitelem a ten má nějakou cenu. Vrak pojišťovna dá do anonymní dražby a zde se o něj může přihlásit případný zájemce. Pojišťovna vám pak vyplatí rozdíl mezi nabídnutou částkou a vyčíslenou cenou vozu. Pro vás to ovšem nemusí znamenat konec. Můžete vrak neprodat a pokusit se jej prodat vlastní cestou. Je to risk, ale je zde šance že jej prodáte za vyšší cenu.