Asi každý z nás v životě vlastnil nějakou tu kšiltovku, tužku nebo blok s logem nějaké té společnosti. Jedná se o klasické firemní předměty, které se velmi často rozdávají jako dárky. Ovšem jsou tu i výjimky, kdy jsou předměty s logem prodávány pěkně draze. A to dokonce tak draze, až z toho mohou na člověka jít mdloby.
Klasickým příkladem jsou automobilky. Pro některé z nich jako je například Ferrari představuje prodej předmětů s jejich logem a licencí dokonce nezanedbatelnou část v příjmech. Právě u Ferrari dělá roční příjem z tohoto směru půl miliardy dolarů, což je asi pětina celkových příjmů.
Jiné značky tak vysoko nejdou, ovšem i u nich jsou věci pěkně mastné. Tyto automobilky se většinou zaměřují na drobné a cenově dostupné předměty, jejichž cena je i tak velmi vysoká v porovnání se stejným předmětem bez loga. Prodejcům hraje do karet především naočkování oblíbenou značkou, kterou chceme mít neustále na očích.
Například diář od Lexusu se 100 listy je tak drahý, že jeden list vyjde na devět korun. Důvodem vysoké ceny jsou nejspíše stylové kovové desky. Mezi další drahé kancelářské potřeby patří sada kovových spon od Lamborghini, jeden kus za 190 korun. Dále zaujme popelníček od Ferrari, ze kterého by náš pan prezident jásal. Za dvanáct stovek obdržíte tuto žlutou “nádheru“.
Nic z toho však váš rozpočet nezruinuje. O něco horší je to například obyčejná parfémovaná svíčka od Bentley. Jedná se sice o hezkou věc, ale dávat za ní 2 200 korun je fakt moc. Pokud si jí zapálíte, měly byste cítit vůni šafránu, kůže, dřeva, pepře, vanilky, pačuli a tonky. A to za ty dva litry fakt stojí.
Zajímavostí je také stolní fotbálek od Audi za 450 tisíc, nebo laserové pero od Porsche za 14 tisíc. No zkrátka nekupte to. To platí také o sadě příručních zavazadel od Lamborghini za téměř 600 tisíc korun! Ale co by fanoušek neudělal že.