Mazda se v USA pochlubila svou třetí generaci středně velkého SUV s názvem CX-9. Jedná se automobil plný emocí, elegance a designových řešení, které je velice líbivé na oko. Je však vzhled jediným plus?
Poslední roky znamenají pro Mazdu především důraz na design a vzhled svých vozů, který pojmenovala Kodo a který se zákazníkům velice líbí. Není proto žádným překvapením, že se tento styl promítnul i do nového modelu SUV s názvem CX-9 2016. Jeden podstatný rozdíl tu však je. Zatímco u modelů CX-3 a CX-5 se jeví jako velice dravý, u tohoto SUV sází spíše na usedlejší vzhled, který by se více hodil modernímu manažerovi, než rozjařenému puberťáku.
Charakteristická maska chladiče stále zůstává, ale linie kapoty a záď se přeci jen drží zkrátka a spíše se schovávají v rohu, než aby na sebe výrazněji upozorňovali. I přesto však automobil působí velice nadčasově a především elegantně. Stejnou filosofii se řídí i interiér vozu, který v podstatě nenabízí žádný prvek, který by vyloženě zaujal. Jednoduchá kaplička, obyčejný displej a trojbarevná kombinace je asi tak vše, co je v něm alespoň trochu výjimečného. Docela by nás zajímalo, jak bude vypadat v jednobarevné variantě. Trochu se obáváme, že bude vypadat až příliš stroze.
O něco zajímavější je uspořádání sedadel v automobilu, který standardně pojme čtyři pasažéry, ovšem v případě potřeby lze přidat i třetí řadu sedadel. Jaké velké množství pohodlí dvě přídavná sedadla ve třetí řadě nabízejí, si nedokážeme troufnout odhadnout ale je patrné, že se jedná o variantu nouzovou. V případě zájmu lze interiér trochu okořenit příplatkovým audiosystémem Bose a k dispozici bude také infotainment.
Velkou změnou prošel pohon. Pod kapotou totiž nalezneme přeplňovaný Skyactiv, čtyřválec o objemu 2,5 litru podává výkon 169 kW a lze si vybírat zda chceme pohánět všechna čtyři kola, nebo jen ta přední.