Vzrušení kolem modelů i3 a především i8 ještě ani pořádně neutichlo, a společnost BMW nás opět začíná dráždit elektrickým jiskřením a čím dál tím častějším vyslovováním magického spojení i a čísla 5, které by měl nést další z řady úsporných a hyper moderních modelů této společnosti. Model i3 a i8 byly již před svou premiérou velmi diskutovány a tyto diskuze se ještě umocnily po jejich příchodu. Především model i 8, který je určen jako pumpa adrenalinu do žil, by se dala označit za naprosto přelomový vůz, který se již navždy zapíše do dějin automobilové historie.

bmi8102_522edf504b43f

Jak se zdá, BMW se touto slávou opravdu namlsalo, protože již nyní začíná pomalu ale jistě ohlašovat vývoj dalšího vozu z řady i a to modelu i5. O jeho podobě se vedly velké diskuze. Někdo tvrdil, že se bude jednat o prodlouženou verzi i3 modelu, který je primárně určen pro převozy rodinných příslušníků po městě, jiní zase tvrdily, že to bude elektrické SUV. Nikdo však neměl pravdu, protože BMW z modelu i5 udělá to, co mu de nejlépe a to ostrý čtyřdveřový sedan.

bmi8400_522edf54679cf

Automobilka hodlá zachovat dravý design a karbonové prvky, ale zároveň si je vědoma, že se nemůže dostat do astronomických výšin, co se ceny týče. Nebude se jednat o žádný kosmický koráb, který jako by vypadl z sci-fi filmu. Nebojte se však, že nebude nést typické znaky pro modely i. Poháněn by měl být dvěma elektromotory, které budou dohromady podávat výkon 270 kW. Zvažována je verze plug-in hybridu s dvoulitrovým čtyřválcem, případně 1?5 litrovým tříválcem. Tyto motory by v kombinaci s elektromotorem měly podávat výkon 198 kW.

bmi8004_522edf4b2cf9d

Model by se měl vměstnat mezi již nabízená “íčka“, mezi kterými by měl vyplnit mezeru. Projekt by měl být schválen ještě letos a do prodeje půjde nejspíše v roce 2019, pokud tedy přežije současné otřesy ve vnitřním vedení automobilky. bmi8008_522edf4dbfb58